Pieci vienkārši paņēmieni efektīvai biznesa komunikācijai

Efektīva komunikācija ir garantēta atslēga panākumiem, tāpat kā nevietā un nelaikā pateikts vārds var būt nepārvarams šķērslis attiecībā uz jebkuru biznesa ieceri. Lūk, pieci paņēmieni, kurus ir ieteicams ņemt vērā efektīvai biznesa komunikācijai.

  1. Uztver komunikāciju kā prioritāti

Dinamiskajā darba ikdienā, komunikācija bieži vien tiek atstāta novārtā un ne tuvu neatrodas prioritāšu sarakstā, taču tā pilnīgi noteikti nav pareizā izvēle. Ikdienišķas 15 minūšu pārrunas, iknedēļas un ikmēneša uzņēmuma darbinieku tikšanās, kā arī regulāri, rakstiski darbības pārskati ir neatņemas efektīva uzņēmuma sastāvdaļas. Tieši šādas tikšanās, sapulces, pārrunas, lai kā arī katrs tās sauktu, ļauj saglabāt radošu un efektīvu komunikāciju darbinieku vidū.

  1. Saki patiesību

Prasmīgi vadītāji nemelo, kā arī neizvairās no sarežģītām sarunām. Nereti veidojas situācijas, kurās ne tikai darbiniekiem, bet arī klientiem ir jānorāda uz to, ka ir problēma. Pirms izdarīt secinājumus, allaž ir būtiski uzdot jautājumus un patiesi ieklausīties atbildēs uz tiem. Skatījums uz jebkuru situāciju var mainīties atbilstoši jūsu rīcībā esošajai informācijai. Jebkurā gadījumā, attiecieties pret darbiniekiem, kolēģiem un klientiem ar cieņu, izvērtējot jūsu rīcībā esošo informāciju, pieņemiet ātrus un efektīvus lēmumus, galu galā, jebkuras sarežģītas sarunas vēlamajam rezultātam ir jābūt pozitīvam.

  1. Zini ar ko Tu runā

Izpratne par sava sarunu partnera mērķiem un vēlamo rezultātu ir ārkārtīgi būtisks komunikācijas elements. Ikdienas komunikācijā darbavietā, vai sarunās ar klientiem, sarunu partnera prioritāšu un mērķu nezināšana var sagādāt pamatīgas vilšanās. Tādēļ pirms uzsākt nopietnas sarunas ar pazīstamu cilvēku, veltiet laiku tam, lai atcerētos viņa ieradumus, savukārt ja neesat tikušies, iepazīstieties ar informāciju par potenciālā sarunu partnera interesēm un nostāju sarunas tēmu skarošos jautājumos. Šāda pieeja, kas bieži vien prasa pavisam nedaudz laika, padarīs sarunas ne tikai efektīvākās, bet padarīs tās arī „dzīvākas”, jo bieži vien vietā pateiktam jokam vai asprātīgai piezīmei par sarunu partnerim saistošu tēmu, var būt neaizstājama nozīme sarunas mērķa sasniegšanā.

  1. Neverbālai komunikācijai ir nozīme

Protams, ne visa komunikācija starp mums notiek tikai verbāli.  Saskaņā ar pētījumiem, 65-95% vēstījuma sarunā tiek uztverts neverbāli. Tādēļ, paturiet prātā, ka nesaskaņas mājās nevajag ņemt līdzi uz darbu, pat ja liekas, ka viss ir kārtībā, darba kolēģi un klienti vairumā gadījumu pamanīs, ka kaut kas nav kārtībā un uztvers to, kā tieši pret viņiem vērstu nepatiku. Pievērsiet pastiprinātu uzmanību savai ķermeņa valodai, lai sarunā pozitīvu iespaidu rada gan verbālā, gan neverbālā komunikācija.

  1. Nodrošini atgriezenisko saiti

Neatkarīgi no tā vai saruna notiek darbavietā, ar sadarbības partneri vai klientu, uzklausiet savu sarunu partneri uzmanīgi un dodiet iespēju pilnībā izteikties. Vienlaikus paturiet prātā nepieciešamību veidot atgriezenisko saiti un ja iespējams radiet apstākļus, lai sarunu partnerim pēc sarunas ir iespēja kādam jums uzticamam cilvēkam paust savu viedokli par notikušo sarunu, tādējādi jūs saņemsiet informāciju gan par sarunas laikā uztverto, gan varēsiet vieglāk plānot savus nākamos darbības soļus.

Pārdomāta un mērķtiecīga komunikācija neapšaubāmi ļauj daudz ātrāk un efektīvāk sasniegt vēlamos mērķus un pilnveido gan mums apkārt esošo biznesa vidi, gan mūsu attiecības ar kolēģiem un sadarbības partneriem, tāpēc pievērsiet uzmanību tam, kā jūs veidojat komunikāciju ar saviem līdzcilvēkiem un vēlamie rezultāti nekur neizpaliks.

 

Komunikācijas eksperts,

mediju attiecību konsultants

Valters Grīnvalds

Līdzīgi raksti

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published.